Time flies - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Ruben Dimmendaal - WaarBenJij.nu Time flies - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Ruben Dimmendaal - WaarBenJij.nu

Time flies

Door: Ruben

Blijf op de hoogte en volg Ruben

01 Maart 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Daar zijn we weer, net iets meer dan een maand dat ik hier ben! Misschien net iets langer, maar het is alweer maart, dus de tijd vliegt hier voorbij.

Vorig weekend waren mijn ouders in de stad. Dit hadden ze gepland voor mijn verjaardag, zodat we wat leuke dingen konden gaan doen. Vrijdag na mijn stage ben ik gelijk eerder naar huis gegaan, en heb mijn ouders op Covent Garden ontmoet. Hier staat een pub, Crown & Anchor, waar ik regelmatig kom. Dus met de familie erin, paar biertjes drinken met pa en ma, maar niet met Marene helaas. Daarna hebben we een eindje gelopen, en gingen we bij een restaurant nog een hapje eten. Goeie afsluiter van de avond! Ik wou nog wel die avond, maar dat gaat hier heel lastig. De meeste pubs gaan hier in de buurt al zo rond 12 uur/1 uur dicht. En eigenlijk had ik de kracht niet meer om te gaan stappen vrijdag, dus was het wel prima.

De volgende dag ben ik er veel te vroeg uitgegaan voor mijn doen op een zaterdag, al om 9 uur. Dit was omdat we een drukke planning hadden. Nadat ik mijn ouders mijn huis had laten zien, en ze mij wat kado'tjes hadden gegeven, gingen we weer door. Via de ondergrondse zijn we naar Westminster Abbey gegaan, waar de Big Ben staat en de London eye. Hier hebben we een tijdje rondgelopen, en daarna zijn we weer verdergegaan. Naar de Emirates Air Line dit keer. Aangelegd in 2012, was het voornamelijk bedoeld voor toeristen in London om met een kabelbaan in zo'n bakkie over de Thames te gaan. Erg mooi uitzicht, voor een zacht prijsje. De Nederlander in me was gelukkig. In de buurt van de Air Line was het erg druk, want de O2 Arena was vlakbij. One Direction trad die dag op, daarom was het gehalte 'te veel kleine kinderen met ouders die er 0% zin in hadden' veeeeeel te hoog. We gingen door, naar Oxford Circus. Lekker winkelen, dachten we. Hier stond een grote Primark, en maakte op eerste gezicht mijn zusje blij. 'Lekker shoppen'! Helaas voor haar, ging het niet zo gemakkelijk. Dit was al een van de drukste winkelstraten van London, en het was ook nog eens zaterdag tegen het eind van de middag. Je kon nog niet 1 seconde stilstaan of je werd alweer aan de kant geslagen bijna door de massa's mensen die bezeten waren van die lage prijsjes voor kleren. We gingen naar de kleinere winkels, en dit was veel relaxter. Na een tijdje was het wel weer prima, en gingen we uit eten vlakbij mijn huis, bij een Argentijns steakhouse. Met een flesje wijn, en een pint die daarvoor nog was genuttigd natuurlijk. Al met al een hele gezellige dag! En ik kwam (heel erg toevallig) Shemara tegen op een brug terwijl we bij Westminster rondliepen. London is ook zo'n klein dorp..... Mijn ouders en mijn zusje gingen weer naar hun hotel, en ik naar mijn appartement. Nog wat gedronken met huisgenoten en uiteindelijk ook nog heel gezellig gehad met alle mensen hier.

De volgende dag zouden mijn ouders vertrekken, maar die waren nog een tijdje hier. We gingen dus naar Westfield Shopping Centre, dat ongeveer net zo groot was als Geesteren (geen grapje) en het duurde wel even voordat we daar weer uit waren! Na te hebben geluncht, hebben we afscheid genomen en gingen ze naar huis, om mij hier achter te laten....

De volgende dag was het weer tijd voor stage! Maar het was wel een heel prettige dag, want mijn baas was overgekomen uit Nederland samen met de Nederlandse coördinator voor Prescan UK. We gingen uit eten, en het was al met al een heel goed diner. De baas, Eddy, houdt van goed eten, en dat heb ik gemerkt. Black & Blue was het decor, en het eten was echt heel erg goed. 3 dagen achter elkaar uit eten geweest, en het werd weer tijd dat ik aan de pasta ga! Na de maandag hebben we een heel schema opgezet voor wat er moet gaan gebeuren in Engeland voor Prescan, en dat was wel zo prettig. Nu was ik deze week best wel druk, en dat vond ik eigenlijk wel goed, want ik wil natuurlijk wel echt wat leren. Donderdag moest ik zelfs voor postbode spelen, omdat er niet wat was aangeleverd van ons. Daardoor moest ik even naar het centrum gaan. Normaal geen probleem, is zo gepiept dacht ik. Maar het duurde al met al toch al wel 2 uur! Dit kwam omdat ik een beetje verdwaald was, wat vast tot gedachtes had geleid voor de locals dat ik weer een toerist was. Ik heb mezelf toen ook maar beloond met een vroege lunch, want dit was een beste inspanning. Nu is het weer weekend, eindelijk. De dagen gaan maar langzaam voorbij. Ik heb wel veel respect voor mijn vader, die dit al meer dan 30 jaar doet. Ik snap niet hoe hij het vol houd. Maar dat zal vast de gewenning zijn. Gisteravond ben ik weer uit eten geweest, bij de pub om de hoek. Dit omdat mijn Spaanse huisgenoot weer naar huis gaat, over 2 dagen. Het is hier wel een komen en gaan van mensen, en dat is best wel jammer. Maar het is zoals het is, en ik kom er wel doorheen. Daarom drinken we er vanavond een paar op hem.

Na 4 weken in London te hebben geleefd is het voor mij nog een beetje onwerkelijk. Dat ik hier stage loop en woon. Maar in de 4 weken dat ik hier was heb ik wel ongelovelijk genoten, en ik verwacht dat ik dat ook wel ga doen in de komende 4 weken en alle weken die daarna komen. Groetjes aan iedereen in Nederland!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Ruben

Student van Saxion Hogeschool Enschede. Het afgelopen anderhalf jaar heb ik in Engeland, Zuid Korea en Maleisië gewoond waarin ik zowel mijn stage, afstudeerstage en mijn minor in het buitenland heb afgerond.

Actief sinds 07 Feb. 2013
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 8829

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 28 Juli 2014

Afstudeerstage in Maleisië - Kulim

03 September 2013 - 16 Januari 2014

Studeren in het buitenland - Gangnam Style

26 Januari 2013 - 29 Juni 2013

London baby!

Landen bezocht: