Halfway? No way! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Ruben Dimmendaal - WaarBenJij.nu Halfway? No way! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Ruben Dimmendaal - WaarBenJij.nu

Halfway? No way!

Door: Ruben

Blijf op de hoogte en volg Ruben

16 April 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Zo ! Zijn we weer, na een tijdje. Het volgende is allemaal gebeurd nadat Thomas wegging na Pasen.

Nadat Thomas weg ging op dinsdag, moest ik nog 3 dagen werken. Toen het vrijdag was, had ik weer eens weekend. Dat weekend ging het heel rustig zijn gangetje. Vrijdag heb ik wel nog wat gedronken met mijn huisgenoten, maar niet echt naar een pub geweest of een club. Zaterdag ben ik eerst naar Harrods gegaan, om mijn ogen uit te kijken. Daar is natuurlijk alles duur en komt alleen de crème de la crème. Ik wou wel wat kopen om gewoon dat tasje te hebben natuurlijk, maar het was allemaal veel te duur. Daarna heb ik nog boodschappen gedaan in de buurt van Hammersmith, en zat de zaterdag middag er weer op. Zaterdag avond heb ik ook niets gedaan. Maar wel een boel mensen gesmst en gebeld, maar niemand kon. Ziek, werken of waren al weg. Nouja, dan maar thuis blijven. Zondag ben ik naar Covent Garden geweest, waar ze een mooie markt hadden. En ook straat artiesten, was al met al wel weer een ervaring.

Na het weekend voorbij was gevlogen, en goeie rust heb gepakt, moest ik weer aan de slag. Dit was de week dat Emma weer terug was, en ik niet langer alleen was op kantoor. Productieve week gehad al met al, omdat ik niet alles meer alleen moest regelen en ook gewoon aan me eigen product voor school moest werken. En die week heb ik ook mooie dingen meegemaakt. Maandag verjaardag van het Nederlandse meisje in flat 5, Jasmijn. En de rest van de week was er zo’n beetje elke dag wel wat te doen, en die Italianen in mijn huis die vervelen je nooit, dus gelukkig maakte dat het weekend weer een beetje goed. Na die echte week weer voorbij was, had ik leuke plannen voor het weekend van 13 en 14 april. Een paar vriendinnen van Shemara waren overgekomen afgelopen weekend, en heb met hun op vrijdag eerst bijgepraat (onder het genot van een paar pintjes natuurlijk) en rond 3en was ik toen weer thuis. Zaterdag zou ik ook wat met hun doen, maar door de communicatie problemen ging dat niet door. Wel ging ik met Jasmijn, van flat 5 wat doen. Zijn we naar Camden Town geweest, en daarna nog naar het huis van Amy Whinehouse, waar zij gewoont heeft tenminste. Was niet ontzettend veel te doen, dus toen wouden we nog naar Primrose Hill gaan, helaas kon dat niet omdat het toen begon te regenen. En wel Engeland stijl, dus was die dag verder ook in het water gevallen. Toen dus maar naar huis gegaan. In de avond ging ik weer eens naar de Nederlandse pub, om alvast een beetje in de Oranjestemming te komen, omdat Koninginnedag ook dichterbij komt. Op 20 april is daar een preparty en op 30 april laten ze daar ook de kroning etc. zien en ook is er daar de hele dag feest. Ik denk dat ik me dan ook wel vermaak. Daar dus ook Shemara en haar vriendinnen gezien, waar we wat drankjes hebben gedaan. Er was ook een vrijgezellen feest op dat moment, dus een groep van 20 dronken Friezen die daar een beetje herrie lieten schoppen. De Engelsen snapten er niks van, maar wat een schik hadden ze. Om 11 uur werden ze drooggelegd, en kreeg ik ineens ook niks meer, omdat de barmensen dachten dat ik bij hun hoorden! Nee hoor, ik wil gewoon een biertje. Oh, als je het maar niet door de tent flikkert zoals die andere gasten. Prima!

Die avond redelijk vroeg naar huis, want ik had op de planning staan dat ik zondag naar Oxford ging. Dat ging helaas niet door, alhoewel ik er vroeg uit was, waren andere mensen te druk met slapen na stappen. Vind ik prima hoor, dus heb ik de ochtend zelf een beetje ingevuld. Daarna alsnog wat gedaan, vandaag ging ik dus wel naar Primrose Hill. Weer was super, miste alleen een biertje op de top. Is zeker een aanrader om daarnaartoe te gaan op een mooie lente/zomer dag met een sixpackje en goed gezelschap. Daarna weer de bus naar huis gepakt, op dat moment ook al door zo’n beetje heel Regent’s Park gelopen. Zondagavond was weer een bijkom avond, met een biertje on the side natuurlijk. Deze week weer stage zoals vanouds, en na tellen zit ik nu al ongeveer op de helft van mijn stage. Misschien iets meer. De tijd vliegt zonder dat ik het door heb. Nog steeds is Londen geweldig en ik houdt het hier nog wel een tijdje vol.


Foto's komen z.s.m.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Ruben

Student van Saxion Hogeschool Enschede. Het afgelopen anderhalf jaar heb ik in Engeland, Zuid Korea en Maleisië gewoond waarin ik zowel mijn stage, afstudeerstage en mijn minor in het buitenland heb afgerond.

Actief sinds 07 Feb. 2013
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 8831

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 28 Juli 2014

Afstudeerstage in Maleisië - Kulim

03 September 2013 - 16 Januari 2014

Studeren in het buitenland - Gangnam Style

26 Januari 2013 - 29 Juni 2013

London baby!

Landen bezocht: