Nog meer leesvoer - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Ruben Dimmendaal - WaarBenJij.nu Nog meer leesvoer - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Ruben Dimmendaal - WaarBenJij.nu

Nog meer leesvoer

Door: Ruben

Blijf op de hoogte en volg Ruben

03 Mei 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Omdat ik al een tijdje niet wat geplaatst heb, zal ik dat nu weer doen!
Vanaf 16 april is dit zo'n beetje chronologisch gebeurd.

Woensdag was de begrafenis van Margaret Thatcher, de oud premier van de UK. Bij St. Pauls gestaan een tijdje, maar uiteindelijk was het voorbij zonder echt iets gezien te hebben. Was wel grappig om te zien dat mensen alles deden om maar een glimp op te doen, door bijvoorbeeld tegen een raam aan te plakken en met je iPad een foto proberen te maken. Een beetje rondgelopen in het zonnetje, via de Tate Modern, St. Pauls, Royal Court of Justice en Westminster + Big Ben en de London Eye. Eindelijk was ik thuis, en helemaal gebroken van de route, ben ik thuis gebleven die dag. De donderdag en vrijdag waren eigenlijk vrij rustig, maar ik heb wel een boel klaar kunnen krijgen voor Seoul. Dat gaat nog steeds door. Een aantal formulieren etc. en ik hoef nu alleen nog maar pasfoto’s in te scannen en dan door te mailen, en dan ben ik zo goed als klaar voor nu voor Konkuk Universiteit. Maar dat ging gepaard met veel mailtjes en andere vragen, dus eigenlijk ben ik wel blij dat ik de donderdag en vrijdag zo heb besteed. Ook zat het weer niet echt mee, zoals eigenlijk de meeste keren hier.

Vrijdag avond begon het echte weekend weer eens. Eerst maar eens stappen, al een tijdje niet gedaan. Ging ik weer met Shemara en Jacqueline, een Nederlandse vriendin van haar die ook studeert op South Bank University. Eerst indrinken in de buurt met een paar pilsjes, en toen naar een club geweest. Deze was in de buurt van Covent Garden en was echt wel tof. Een soort van salsa dans club, maar wel met house muziek enzo. Dus veel vrouwen met rondingen die behoorlijk wat hadden geschud. Mij hoor je niet klagen.

Het weekend van 20 en 21 april ben ik naar Hyde Park geweest op zaterdag en dat was wel heel erg lekker. Wel jammer dat we zo laat weggingen, want het was toen al wel een stuk kouder. Maar het was alsnog uitstekend te doen!

Ik wou weer even kijken bij het Buckingham Palace, maar het was helemaal druk met mensen, omdat daar de finish was van de London Marathon. Dus ik dacht nouja, dan ga ik wel naar Westminster, om daar weer te kijken! Was ook van alles afgesloten daar. Wel een rondje gelopen uiteindelijk, maar wel hevig verhinderd. Maar was niet erg, ook wel eens geinig om mee te maken.

Omdat we nu over de helft van de stage zitten, is het aftellen nou echt begonnen. Ik moet over een paar weken mijn eindopdracht inleveren, dus die deadline komt in zicht. Vrijdag kwam ik thuis van stage, en ik wist gewoon dat ik vanavond wat moest drinken. Gelukkig waren er een paar bereid om mee te gaan naar de Zoo Bar, en hebben we daar het happy hour meegemaakt, de laatste 2 uur helaas, maar dat heb ik alsnog goed gemerkt. Uiteindelijk daar tot 12 uur gebleven, en de volgende dag was ik echt ellendig. Als gevolg daarvan ben ik bijna niet me bed uit gegaan, en in de avond wat pas gedaan. Ik ging mee indrinken bij een aantal mensen, en erna zouden we gaan stappen. Maar bij mij vielen die biertjes niet echt goed, ben uiteindelijk niet meegegaan. Misschien maar goed ook, de mensen die meewaren waren compleet van de kaart.

Zondag hoopte ik weer een nieuwe start te maken, en wel iets te doen tenminste. Was ook niet gelukt, dan maar voetbal gekeken en een paar films, om toch maar de tijd vol te maken. Gelukkig kon ik het deze week wel weer goedmaken, want dinsdag was het alweer Koninginnedag.

Op de dag zelf moest ik wel eerst naar stage, maar ben erna zo rap mogelijk naar de Hems gegaan. Dat is de enige Nederlandse pub (voor zover ik weet) en daar was het dan ook reuze gezellig. Nederlanders uit alle windstreken (vooral Brabant) en heb me prima vermaakt! Wel geinig te vermelden is dat de pub naast Chinatown ligt, en al de Chinezen die van alles foto’s maakten waren het meest gefascineerd van ons. En maar vragen ‘whata-udoing?’ en na uitleg en een foto wensten ze ons veel plezier en vertrokken ze in Chinatown. Gelukkig was ik net op tijd, want de hele dag stond er een rij van 20 meter naast de pub. Zoiets had ik nog nooit gezien. Maarja, wij willen ook graag een feestje vieren op onze nationale Koninginnedag natuurlijk! Ik heb ook veel foto’s gezien van iedereen in Nederland, en ga er vanuit dat jullie het ook mooi gehad hebben!

Na nog wat te hebben gegeten in een Chinees all you can eat restaurant (verschrikkelijk) ging ik met de laatste ondergrondse weer naar huis. Geluk gehad, anders moest ik weer een bus pakken, en in die toestand deed ik er vast wel wat langer over dan nu. Maar goed, de volgende dag er gewoon weer om half 8 uit, ’s avonds een vent…………….
Op het moment is het alweer vrijdag, en heb ik vandaag geen stage. Dat is omdat ik vandaag naar Parijs ga, een weekendje. Ontzettend zin in, ben nog nooit in Parijs geweest en ik ga met de trein, dus kom ik mooi in het centrum aan! Ik moet eerst nog wel een aantal dingen doen, zoals een aantal dingen kopen, de was ophalen bij de stomerij (de jas had het nodig na Koninginnedag, vraag me niet hoe) en dan nog wat inpakken. Dan kan ik mooi naar St. Pancras, om daar de trein te pakken naar Parijs! Au revoir, tot zondag Londen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Ruben

Student van Saxion Hogeschool Enschede. Het afgelopen anderhalf jaar heb ik in Engeland, Zuid Korea en Maleisië gewoond waarin ik zowel mijn stage, afstudeerstage en mijn minor in het buitenland heb afgerond.

Actief sinds 07 Feb. 2013
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 8827

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 28 Juli 2014

Afstudeerstage in Maleisië - Kulim

03 September 2013 - 16 Januari 2014

Studeren in het buitenland - Gangnam Style

26 Januari 2013 - 29 Juni 2013

London baby!

Landen bezocht: