Parijs + Nog wat meer London! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Ruben Dimmendaal - WaarBenJij.nu Parijs + Nog wat meer London! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Ruben Dimmendaal - WaarBenJij.nu

Parijs + Nog wat meer London!

Door: Ruben

Blijf op de hoogte en volg Ruben

20 Mei 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hallo dan, al een tijdje niets gepost, dus hier gaat hij weer! Dit was nadat ik naar Parijs ben geweest en de 2 weken dat ik terug was in London.

Op vrijdag 3 meiwas het dan zover, op naar Parijs. Dit ging natuurlijk gepaard met de nodige hindernissen. De dag begon eerst wel aardig goed, want ik had nog even geshopt en boodschappen gedaan, lunchje gepakt, en toen naar het trein station. Alleen was ik mijn paspoort vergeten, dus moest ik weer terug. Ik dacht eigenlijk dat het gewoon een trein was waar je zo kon instappen en dan even stempelen en dat het dan wel goed was. Helaas heb ik fout gedacht. Ik moest dus om 16:15 weer naar huis, met paspoort had ik de trein net gehaald. Helemaal gestrest en een paar belletjes over en weer hoopte ik nog met een trein die kant op te gaan, anders kon ik wel janken. Uiteindelijke met het ticket en mijn paspoort nog wat anders kunnen boeken, en om half 7 uiteindelijk met de trein! Wel op een klapstoeltje, maar dat maakte me geen flikker uit. Ik zat in ieder geval in de trein. Na ongeveer 2 en een half uur en een uur tijdsverschil kwam ik aan in Parijs. Gelijk kreeg ik te horen dat ik mee kon naar een huis feest. Prima! Eerst maar wat bier gehaald en toen uiteindelijk ergens in zuid Parijs terechtgekomen. Kom ik binnen, allemaal jongeren, zit daar een vrouw van 80 te blowen. Heel apart. Maargoed tot 12 uur daar gebleven en toen naar die jongen zijn huis gegaan, en daar nog tot 4 uur biertjes gedronken. Kon ik ook prima mee leven.

De volgende dag om 12 uur opgestaan, even stevig ontbeten en toen hebben we maar wat van Parijs bekeken! Eerst een stuk gelopen van Tom zijn huis naar de Montmartre, waar de Sacre Coeur staat. Een grote basilisk, of een kerk ofzo. Zag er in ieder geval ook mooi uit toen je uitkeek over heel Parijs. Eiffeltoren rechts, en de Notre Dame links en een hele zooi gebouwen ertussen. Vanaf daar hebben we een beetje gelopen naar beneden, waar ook in 1 straat ze veel van die balletje balletje spellen deden, met 50 Euro inleg. Behoorlijke nepperij, genoeg mensen die in 5 minuten 300 euro zijn kwijtgeraakt. Daarna met de metro naar Place de Concorde gegaan. Groot plein, dat uiteindelijk uitzicht had over de Koninklijke Tuinen en de Champs Elysees. Fucking groot, dus dan voel je je wel even klein.

Daar hebben we die weg uitgelopen, tot aan de Arc de Triomphe. Ondertussen nog even geluncht daar, het leven kan erger! Toen met de fietstaxi naar de Eiffeltoren geweest. Het was heel erg helder en lekker weer, dus heb ik waarschijnlijk niet een beter weekend kunnen uitkiezen. Stonden we op een verhoging erna te kijken, en was wel echt het gevoel dat ik in Parijs was. Tuurlijk iedereen praat Frans en je hebt de bordjes, maar zulke dingen geven nog even dat extraatje. Vanaf de Eiffeltoren hebben we een kilometer of 6 gelopen langs het Louvre, en nog een Paleis waarvan ik de naam ben vergeten, om uiteindelijk naar de Notre Dame te gaan. Even gezien in daglicht, en toen was het al rond 6 uur. Dus gingen we maar aan het witbier/blondbier. Evengoed erg lekker. Daar hebben we gezeten tot ongeveer 9 uur, en daarna zijn we uit eten gegaan. Ondertussen waren we natuurlijk wel 2 minuten stil om 8 uur, uit respect natuurlijk. We zijn ongeveer 50 meter verder beland, omdat we livemuziek hoorden, en dachten dat het daar wel gezellig zou zijn! En dat was het ook wel zeker! Na het etentje zijn we doorgegaan naar de Bastille, omdat daar een straat was met barretjes en cafétjes. Daar hebben we de avond afgesloten, een paar Franse (gekke) vrouwen ontmoet en daar moesten wij maar even de shotjes voor betalen. Tja, dan blijf je Nederlander hè. Maargoed, toch wel boel gedronken daaro, en om 3 uur waren we weer thuis, met de taxi. Hebben we nog een kratje bier gehaald om toen nog even een paar te drinken, en toen was het zo half 6.

De volgende dag was ik wel weer behoorlijk brak, en heb lekker geslapen tot 1. Daarna eigenlijk vrij weinig gedaan, omdat mijn trein weer redelijk vroeg terugging. Dus moest ik weer alles inpakken en zo vroeg mogelijk weg, omdat ik niet weer hetzelfde wou als wat gebeurde op de vrijdag. Dus om 4 uur op het station, en half 6 ging de trein. Was prima, omdat ik eerst nog een beetje verdwaald was. Heb het uiteindelijk kunnen vinden en toen begon de reis weer naar ‘huis’. De avond ging ik gelijk naar bed, voelde me niet echt zo goed van dat weekend. Weinig gegeten veel gedronken en redelijk geslapen. Uiteindelijk niet genoeg. Gelukkig had ik maandag vrij, want dat was een bank holiday. Die dag een beetje de was gedaan, en alles weer op een rijtje voor London gebracht.

Ik heb ook wat ranzigs meegemaakt bij de ondergrondse. Toen ik bij het platform aankwam was er een behoorlijke ruimte die vrij was. Ik dacht dat ik daar mooi kon staan, alleen had daar net iemand lopen kotsen en die was nog bezig. Inschattingsfout, dus gelijk een eind weg gaan staan. Heb nog wel gezien dat ze een mooi poeltje had geplaatst, waar ze eerst haar koffie had neergezet die nu dus ook waardeloos was. Goor dat wel, maar de moeder hield wel het haar van haar kotsende dochter vast.

Nadat deze week stage er ook weer op zat, was het tijd om lekker wat te gaan drinken. Vrijdag avond heb ik thuis met mijn huisgenoten wat gedronken, was een beetje vermoeid van de week. Zaterdag overdag heb ik een heel stuk gelopen! Lichamelijke inspanning was er dus ook weer dit weekend! Via St. James’s Park naar Westminster, maar ook nog beetje erdoor heen gelopen en eromheen. Was wel chill, even in de buitenlucht. Het regende wel helaas, maargoed doe je niks aan hier. Via Piccadilly en Trafalguar weer naar huis gegaan. Thuis heb ik even een filmpje gekeken en wat gegeten, en zaterdag wou ik eigenlijk wat gaan drinken met een paar in Zuid London. Maar door omstandigheden viel dit een beetje in het water, en zo bleef ik dus thuis…

Zondag fris eruit, en heb ik met mijn huisgenoot ook nog even in Regent Street gelopen. Daar was het auto-vrije zondag en waren er allemaal stands van landen die van alles deden. Amerikaanse cheerleaders, Duitse bratwurst, Franse crap eeh crepes, en exotische danseressen uit Trinidad en Tobago. Via Regent Str. naar een museum geweest, JAJA een museum, en een beetje kunst gekeken want dan doe je hier ook nog eens wat met inhoud. En wat stoor ik me dan aan Amerikanen die met flitser alle oude schilderijen willen fotograferen. Alles draait om hun. Maarja, blijf ik niet te lang bij hangen. Na het museum een beetje basketball gekeken op Trafalguar Square, was een soort 2 daags toernooi voor amateurs.

In het begin van de week was het weer stage, wassen, strijken, koken, schoonmaken noem het allemaal maar weer op! Op woensdag was er een leuke afwisseling, ben naar de film geweest op Leicester Square. We waren te laat voor goeie films, dus gingen we naar Spring Breakers. Maar niet voordat we eerst wat hadden gedronken bij een bar op het plein. Was op de 7e verdieping, dus het uitzicht was echt ziek mooi, en daar snel een biertje gedronken, en de film gezien. Die was verder echt bagger, maar het was al met al wel een gezellige avond.

Na de stageweek op vrijdag, ben ik vrij snel naar huis gegaan, omdat ik met een aantal mensen in de London Eye ging. Was natuurlijk ook mooi, als je zo’n beetje de hele stad ziet. Ongeveer 20 minuten erin gezeten, en daarna nog in de 4D experience. Was wel leuk. Daarna hebben we een heel stuk gelopen om naar een Australische bar te gaan in Temple. Walkabout heette deze. Was erg tof, een deel retro/oldschool en een ander deel house. Beetje heen en weer door de beide kanten, en nog even bij de bar wat shotjes gedaan, was maar 1 pond! Voor Londonse begrippen ongelovelijk. Daar gebleven tot ongeveer 3 uur, en toen weer naar huis met een boel kabaal en geluid.

Zaterdag heb ik met mijn Duitse huisgenoot een uitstapje gemaakt naar Vauxhall, waar een Duitse pub zat. Zeitgeist heette die volgens mij. Lekkere cheesburger hebben ze daar ook, echte aanrader. Daar hebben we de laatste speeldag gezien van de Bundesliga en een aantal lekkere biertjes geproeft. Daarna zijn we via het MI6 gebouw gelopen, om dat even te zien. Toen zijn we via de tube weer naar huis gegaan. Toen hebben we wat drank gehaald en gingen we naar het huisfeestje op de 2e verdieping. Daar was een afscheidsfeestje van Jasmijn, die volgende week weer naar Nederland gaat! Om een uurtje of 12 zijn we richting Elephant & Castle gegaan, om daar naar Ministry of Sound te gaan. Wat een ziek vette club is dat. Kost wel wat, maar dan is het ook wat! 4 rijen voor identificatie, veiligheidscheck, entree en garderobe, en dan ben je eindelijk binnen. Helaas had Fedde le Grand afgezegd, maar de vervanging was zeker adequaat. Om half 6 naar huis gegaan, en om 7 uur pas thuis. Klotebussen hier ook, maar kon er zeker wel in slapen! Om half 6 was het ook al licht, dus voelde een beetje apart. Maargoed was erg blij dat ik thuis was, heb lekker liggen slapen tot een uur 3. Daarna ging ik er echt uit, en heb ik even wat gegeten in Hammersmith, bij een pub. Dat was misschien wel het raarste wat ik tot nog toe heb meegemaakt…

Ik had besteld, en ik wachtte totdat het er was, en ik kon eerst wel gewoon eten. Daarna kwam er een vrouw naar me toe die vroeg of zij de restjes mocht. Ik dacht eerst dat ze een zwerver was die van iedereen wat krijgt, dus had ik die haar aangeboden. Maar ze bleef er zitten, en ging met mij over van alles en nog wat praten. Over hoe ze dingen MOET eten maar eigenlijk heeft zegeen honger. Van allerlei gekke dingen. En toen ze fluisterde ‘I think people want me dead, or out of the country’ wist ik het zeker. Deze vrouw was uit het gekkenhuis ontsnapt, maar ze bleef erop hameren dat ze 6 uur ‘thuis’ zou zijn. Ook zei ze dat ze mooi kon zingen en dansen, en dat was het meest belachelijke wat ik ooit gezien heb. Ik moest erom lachen, maar was ontzettend ongemakkelijk. Ook praatte ze over de keren dat ze dood was gegaan maar daarna weer in leven was. Helemaal van het pad. Daarna zei ik dat ik weg moest, had een afspraak ofzo, kutsmoes. En zij zei tegen me dat ze wel mee wou gaan. Dus ik dacht dat gaat in geen 100 jaar gebeuren, anders heb je elke dag die vrouw voor je appartement staan. Heb haar nog 2 pond gegeven en ik zei : Ga hier maar wat van drinken hier en ik ga nu weg. Ik ging met grote passen naar huis en elke 10 meter gekeken of ik niet werd achtervolgd. Heel apart, maar gelukkig veilig thuis gekomen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Ruben

Student van Saxion Hogeschool Enschede. Het afgelopen anderhalf jaar heb ik in Engeland, Zuid Korea en Maleisië gewoond waarin ik zowel mijn stage, afstudeerstage en mijn minor in het buitenland heb afgerond.

Actief sinds 07 Feb. 2013
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 8825

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 28 Juli 2014

Afstudeerstage in Maleisië - Kulim

03 September 2013 - 16 Januari 2014

Studeren in het buitenland - Gangnam Style

26 Januari 2013 - 29 Juni 2013

London baby!

Landen bezocht: