Laatste beetjes - Reisverslag uit Borculo, Nederland van Ruben Dimmendaal - WaarBenJij.nu Laatste beetjes - Reisverslag uit Borculo, Nederland van Ruben Dimmendaal - WaarBenJij.nu

Laatste beetjes

Door: Ruben

Blijf op de hoogte en volg Ruben

14 Juli 2013 | Nederland, Borculo

Jullie hadden nog wat tegoed! Ik heb al een tijdje niks meer geupdate hierover, dus ik dacht dat kan nu mooi! Lekker vakantie, mooie tijd om terug te blikken en vooruit te kijken…
Omdat het nog al veel is, zal ik de hoogtepunten eruit halen. In mei had ik nog een afscheidsfeestje van Jasmijn, die toen weg ging. Is wel raar om daar nu nog over te schrijven, is al bijna 2 maanden geleden. Bij de Zoo Bar, met haar mooie happy hour tijden en prijzen. Ben ook nog naar de bioscoop geweest de dag erna, de Hangover 3. Was zeker een lachen film, naar de film gaan in Engeland (misschien alleen in London) is alleen heel erg duur. Het is zo 12 pond om naar een film te gaan. De dag erna was de finale van de Champions League, tussen Bayern en Dortmund. Zaten we vlakbij het stadion in een pub. Hebben we met een heleboel Bayern fans de wedstrijd gekeken, en het was dik feest erna!
De maandag erna zijn we naar Oxford gegaan. Dit waren alleen ik en Daniel, mijn Duitse huisgenoot. Mooie stad, was erg oud. Kon je ook lekker eten en veel dingen bezichtigen, zoals een van de locaties waar de Harry Potter films waren opgenomen. Na een paar uur hebben rondgelopen in het stadje (zo groot was het nou ook weer niet) gingen we in de namiddag weer naar huis op aan. In de avond weer wasje gedraaid etc. Had gelukkig ook een 4 daagse werkweek, dit kwam door de bank holiday van de dag ervoor.
Het was zelfs een driedaagse werkweek, omdat Julian die donderdag avond aankwam in London. Met de trein wel te verstaan. Na de donderdag gelijk Julian mee naar huis genomen, en gingen we maar wat drinken. Shemara gebeld, en die ging toevallig ook ergens wat drinken. Uiteindelijk waren er een boel mensen bij Bar Opal, die zowel ik en Shemara ook kenden. Was een erg gezellige avond. De vrijdag was behoorlijk rustig aan, zoals het wel vaker is als Julian er is. In de middag gingen we naar Leicester Square, waar we Fast & Furious 6 hebben gekeken. Op vrijdag was de keuze gevallen op TigerTiger, en dit is altijd een goeie club om mensen mee naar toe te nemen. Veel Londoners, veel Spanjaarden en Italianen etc. Erg divers publiek. Tot een uurtje of half 4 daar gebleven, en toen weer het bedje opgezocht. Op de zaterdag was het weer een ontzettend luie dag, en gingen we naar Leicester Square, waar we eerst even een cola’tje hebben gedronken. Daarna gingen we naar Zoo Bar, waar de happy hour weer in volle gang was. Daarna hebben we weer op het plein wat gegeten, en zijn we naar mijn huisje gegaan om in te gaan drinken. Na een paar uurtjes weer thuis, en heerlijk hebben gegeten bij een restaurant, zijn we weer de stad in gegaan. Dit keer bij Ministry of Sound. Een erg vette club altijd, en het was een mooie, maar zeker ook vreemde avond. Op zondag in de middag weer naar Leicester Square geweest om te gaan gokken bij het casino, en daarna wat drinken bij de Nederlandse pub. Met Shemara uiteraard. Zondag was het uiteindelijk redelijk vroeg, met 1 uur, maar dit kwam ook doordat Julian de volgende dag weer met de trein naar huis moest. De maandag om 11 uur er uit, en Julian zat in de trein om 2 uur. Daarna had ik zelf nog wat tijd over om te besteden. Heb die dag verder ook niet veel meer gedaan behalve bijkomen haha!
Shemara ging die week erop weer naar huis, dus was het wel heel erg stilletjes geworden in London. Alleen was dit natuurlijk niet echt zo. Heb nog wel een verjaardag gehad van mijn Duitse huisgenootje, was ook een mooi zooitje geworden toen. Veel drank en veel verschillende soorten vooral hadden de birthday boy ‘genekt’. Die week heb ik ook mijn stageopdracht afgekregen, waarvoor inmiddels alles al goedgekeurd is! Dus daar zijn we ook erg blij mee.
De een na laatste week van stage ging rustig door, en vrijdag had ik nog een lekker diner met de baas van Prescan en mijn supervisor en nog een Nederlandse vrouw die in Noord Engeland gestationeerd zat. Was een erg gezellig etentje, en kwam behoorlijk kapot terug uiteindelijk op mijn kamer. De volgende dag zijn we met een aantal mensen naar de Ministry of Sound geweest weer, was ook mooi maar ook weer laat. Dus aan de zondag heb ik ook weer helemaal niks gehad. Op maandag 22 juni gingen we met de huisgenootjes een paar drankjes doen bij de OXO tower. Mooi uitzicht had je dan over een bepaald deel van London.
De volgende dag was ik in de Shard geweest, het hoogste gebouw van London wel te verstaan. Ongelofelijk mooi uitzicht en met de zonsondergang had het ook echt wel wat. In de 5 maanden dat ik daar heb kunnen wonen was dat een van de hoogtepunten die wel bij me zullen blijven.
2 andere huisgenootjes gingen 3 dagen voordat ik wegging weg, dus was het ook nog even iets rustiger. Zeker omdat 1 daarvan een Italiaan was, heeeerlijk rustig opeens. Vrijdag avond hebben we nog wel een leuk feestje bij ons thuis gehad met een heleboel mensen van het appartementen complex en was zeker leuk. Op een gegeven moment ben ik blijkbaar in bed geland, zo rond 3 uur, was echt helemaal kapot. Gelukkig had ik de koffers etc al ingepakt. Moest nog even een uurtje reizen en toen was ik ook thuis. Helaas moest ik de winterjas wel aandoen, omdat dat weer ruimte scheelde. Gelukkig was het eeeecht niet warm in London op dat moment en onder de grond. Uiteindelijk om 12 uur ’s nachts pas thuisgekomen en een mooie verrassing gehad van de jongens, en hebben we een aantal biertjes genuttigd tot de vroege uurtjes. Dat was dan het echte einde van het London avontuur.
Ben ook alweer begonnen voor Zuid Korea. Momenteel heb ik mijn visa aangevraagd, en kan ik waarschijnlijk dinsdag ophalen, de eerste prikken heb ik ook al gehad en hoef alleen begin volgende maand nog maar een keer terug voor een spuitje! Laatste formulieren opsturen en dan maar eens een spoedcursus Koreaans (lezen) ertegen aan gooien, misschien zal dit wel iets helpen. We zullen het zien! Eerst maar eens genieten van de Nederlandse zomer.