Paasweekend met Thomas! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Ruben Dimmendaal - WaarBenJij.nu Paasweekend met Thomas! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Ruben Dimmendaal - WaarBenJij.nu

Paasweekend met Thomas!

Door: Rubeng

Blijf op de hoogte en volg Ruben

03 April 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Van wekelijkse verslagen naar tweewekelijkse, en van 1 maand naar 2 maand. Ik zit hier al nou zo'n 2 maand en heb het nog steeds uitstekend naar mijn zin!

Dit weekend was het helemaal goed, omdat Thomas langskwam. Vrijdag begon het avontuur allemaal, toen hij hier rond 4 uur aankwam. De hele dag in bed gelegen, omdat ik wist dat het er niet veel van zou komen dit weekend. Nadat hij bij mij thuis zijn spullen had neergelegd, en even de route hadden bekeken gingen we alweer op weg! We hadden om half 6 al de eerste wedstrijd van het weekend: Crystal Palace - Birmingham City. Er na toe ging niet extreem soepel, mede doordat we niet echt de weg konden vinden. Na een tijdje hebben we een Palace fan gezien in trainingspak en al, en hebben we maar met hem meegereist. Vanaf het treinstation echt een prima stuk lopen, door een ongelovelijke pauperbuurt waar de auto's zo mooi geparkeerd stonden dat er niemand meer uit kon. Op een gegeven moment was het stadion daar, en hebben we in het stadion nog een biertje gedaan, en de wedstrijd gekeken. In de rust hetzelfde, want het was al 0-2 voor Birmingham, en veel mensen dachten dat het wat bier wel beter aan te zien was. Helaas kwam Palace nooit uit de verf, en verloor het uiteindelijk met 0-4. Hebben wel onze vocabulaire aangevuld met combinaties als: 'FUCKING WANKING CUNT', 'GIVE ME A KNIFE AND I'LL KILL THE REF' , 'FUCK ME PALACE, FUCKING EMBERRASSING'. Daarna in de stamkroeg gegaan, de clifton arms. Na een x aantal pints naar huis gegaan, want de zaterdag zou het volgens Thomas mooi worden. Dat geloof ik dan maar!

Vroeg eruit op de zaterdag, 11 uur al ofzoiets. Eerst lekker Engels ontbijt gehad, daarna naar Upton Park gereisd. Om 1 uur waren we er, en hebben we in een pub een paar pints gedronken, in eentje waar ook een boel werd geschreeuwd en gegooid met bier. Om 3 uur de wedstrijd, en om 5 uur was het geëindigt in 3-1 voor West Ham United. Daarna zijn we weer naar dezelfde pub gegaan, waar een boel fans nog gebleven waren. Hier hebben tot een uurtje of 11 nog wat pubs achter de kiezen gewerkt, en vrienden gemaakt met de fans omdat we uit Nederland kwamen. Dat vind iedereen hier geweldig blijkt maar weer ! Na een uur waren we weer in Barons Court, en waren we wel gesloopt van dit dagje!

Op de zondag, hebben we wat toeristisch gedaan. Tower Bridge bezocht, en een beetje eromheen en erop gelopen. Maar natuurlijk met een boel geouwehoer, zoals dat hoort. Daarna nog naar het Chelsea stadion geweest, maar alles was dicht, dus al snel weer verder. Gingen we bij een pub kijken die midden in een industrieterrein lag, met een afstand van anderhalve kilometer van het dichtsbijzijnde station. Dit deden we omdat een huisgenoot daar werkt. Maar het was er zo druk, dat het niet eens leuk meer was. Om 7 uur stond er nog ongeveer 300 man buiten en in de pub, dus hebben we ook snel verlaten. Naar mijn huis gegaan, maar wel met een paar Grolschies erbij die we met Italiaanse huisgenoten hebben opgedronken. Was uiteindelijk ook mooi!

De maandag was de laatste echte dag dat Thomas hier was, en gingen we in de ochtend naar Fulham FC. Een mooi stadion, maar was ook weer dicht, en voor 40 pond kaarten vonden we een beetje gortig, dus hebben we in de fanshop wat gehaald. Daarna weer via mijn huis naar de Nederlandse pub geweest. Thomas had een broodje kroket besteld, en ik heb hem dat hele weekend wel blij gezien natuurlijk, maar dit was zeker chill! Na een tijdje kwam ik er echter achter (lees 3 uur) dat Shemara er zat met haar ouders. Die had Thomas ook al een tijd niet gezien, dus hebben we daar mee gezeten de hele avond lang. En gezellig was het! Op een gegeven moment een einde aan de avond gebreid, en toen zat het er zo goed als op.

Dinsdag is Thomas weggegaan, en hij heeft het mooiste kado achtergelaten dat ik me kon wensen - Hagelslag ! Dat was nou tof. Had ik net nodig. Dat waren de paas avonturen van mij en Thomas, en de foto's volgen zo snel mogelijk op Facebook!!


  • 03 April 2013 - 22:45

    Lilian:

    Vergeet je toevallig geen Harlem Shake in de M&M store?? Of had Shemma iets teveel borrels op die avond dat ze het heeft gedroomd?

  • 04 April 2013 - 10:34

    Ruben:

    Goed dat je het eronder zet, was het al bijna vergeten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Ruben

Student van Saxion Hogeschool Enschede. Het afgelopen anderhalf jaar heb ik in Engeland, Zuid Korea en Maleisië gewoond waarin ik zowel mijn stage, afstudeerstage en mijn minor in het buitenland heb afgerond.

Actief sinds 07 Feb. 2013
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 8832

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 28 Juli 2014

Afstudeerstage in Maleisië - Kulim

03 September 2013 - 16 Januari 2014

Studeren in het buitenland - Gangnam Style

26 Januari 2013 - 29 Juni 2013

London baby!

Landen bezocht: