Chicken & Beer - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Ruben Dimmendaal - WaarBenJij.nu Chicken & Beer - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Ruben Dimmendaal - WaarBenJij.nu

Chicken & Beer

Door: Ruben

Blijf op de hoogte en volg Ruben

12 September 2013 | Zuid-Korea, Seoel

Het volgende reisverslag is alweer klaar voor jullie. Ik heb na anderhalve week weer voldoende meegemaakt. Eerst zal ik jullie vertellen over mijn colleges.

Mijn colleges zijn behoorlijk lang en saai, maar je krijgt wel inzet punten voor de meeste colleges. Werk colleges hebben ze hier alleen, geen hoorcolleges. 10% van je cijfer is aanwezigheid (!) en nog weer 10 % is inzet tonen (dus je hand opsteken en een vraag beantwoorden) en dan heb je al zo 20 % van je vak gehaald. Zo zitten al mijn vakken in elkaar! De andere 80 % moet ik wel voor werken, die bestaan vooral uit presentaties, een tentamen en een 'final exam' vlak voor de kerst.

De colleges die ik hier ga volgen zijn:
- Globalization and Financial Integration
- International Commercial Relations
- Theories of Global Management Studies
- Economic Integration
- Basic Korean Language

5 vakken, voor een totaal van 15 Koreaanse studiepunten. Die staan gelijk aan 30 studiepunten in Nederland.

De meest interessante lessen zijn wel het Koreaans, want je moet natuurlijk eerst in die taal komen. De komende 2 en een halve week zijn we met een groepje mensen bezig om het alfabet te leren, en dat is nog best lastig! 19 klinkers en 21 medeklinkers, is wel even wennen! Vooral omdat alles anders word uitgesproken, anders krijg je een heel andere betekenis. Zo is bijvoorbeeld 2 + 5 gelijk aan komkommer. (qua uitspraak).

Doorde weeks valt er natuurlijk verder ook genoeg te beleven in Seoul. Die week ben ik veel uit eten geweest, omdat het cafetaria voedsel hier nou niet altijd je van het is, en is er een trend opgedoken. Overal is kip en bier. Vaak in een combinatie, of soms zijn er hele restaurants die alleen dit serveren. Op de dinsdag en woensdag heb ik dit gegeten, en op de woensdag zijn we zelfs daarna nog naar de dorebang geweest. (Koreaans voor Karaoke). Was al met al een leuke avond. Op de donderdag heb ik mijn was gedaan, en helaas had ik nog wel een college op die dag. Die heb ik laten vallen, want het werd me toch allemaal iets te veel van het goede en ik ben hier nou niet om te studeren ! ;). Ook speelt mee dat ik vrijdag om 9 uur al college heb, en daar moet ik ook aanwezig zijn, want dat zijn makkelijke punten. Ik heb nu wel in mijn rooster dinsdag en donderdag vrij, dus dat heb ik in ieder geval wel!

Op vrijdag avond was er een groot feest in de buurt van Sincheon, waar we met een groep van 40 mensen heen gingen. De entree was 10000 won , en een biertje 1500 won. Die avond heb ik maar iets van 30000 won uitgegeven, en het was echt een prima avond. Dat staat gelijk aan 20 euro.

Op de zaterdag gingen we lunchen vlakbij de campus, dit was ook erg lekker. Een grote pot vlees die nog aan het sudderen was met rijst, kimchi ( koreaans zuur vlees), en nog veel meer. Later die dag gingen we met een hele groep mensen naar de jimjilbang ( sauna etc.) Dit was ook erg relaxed, zeker om dan al het vergif van de vorige avond eruit te zweten. In een aantal sauna's gezeten, in het buitenzwembad en nog andere hot springs. Was weer wat anders! Na 12en naar de campus teruggegaan, en nog even wat gegeten met een paar van de groep, je raad het al, chicken & beer.

Op de zondag weer met een man of 60 naar Yeouido geweest, om daar een cruise te doen over de rivier. Maar er was ook een optie om te fietsen daarzo, maar dat vond ik niet zo nodig. Al dat fietsen ken ik nu wel een keer. Was een mooie cruise, duurde een uur, maar we zagen wel de mooie kant van Seoul. Hierna gingen we met de groep naar een vis markt, waar alle vis naast elkaar staat en opgekropt in een bak zwemmen. Wij hebben daar 3 vissen gekocht, en die vissen werden eerst uit de bak gehaald, op de grond gelegd, het mes erin en toen hop hadden we ons diner gereed. Dit konden we laten bereiden bij een restaurant in de buurt, omdat die veel samenwerken zodat ze samen de omzet kunnen verhogen. Hier kregen we de vis terug, rauw in stukjes en dan oppeuzelen met sausjes naar keuze ( ook stond er wasabi, maar daar kon ik me niet tot toe brengen). Wel een stuk knoflook met wasabi, en daar gingen me ogen wel iets van wateren.

Dat was het voor nu, en ik denk dat ik na dit weekend met weer een verslag kom, of misschien pas over anderhalve week. Volgende week heb ik 3 dagen vrij vanaf woensdag, door Choseuk ( Koreaanse Thanksgiving ) en heb ik wat tijd om meer van Seoul te zien. Omdat mijn paspoort nog niet terug is kan niemand echt gaan reizen, en is dat ook niet verantwoord omdat alle prijzen zo hoog zijn doordat alle Koreanen teruggaan naar hun families in de plaats waar ze vandaan komen. De prijzen voor treinen en vliegtuigen gaan enorm omhoog, dus voor ons niet zo leuk!

Dit weekend staan er al wel leuke dingen op het programma, zoals een honkbal wedstrijd op vrijdag, en een feest voor veel exchange students op de zaterdag. Verder weet ik nog niet hoe ik het hier ga invullen! Tot de volgende keer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Ruben

Student van Saxion Hogeschool Enschede. Het afgelopen anderhalf jaar heb ik in Engeland, Zuid Korea en Maleisië gewoond waarin ik zowel mijn stage, afstudeerstage en mijn minor in het buitenland heb afgerond.

Actief sinds 07 Feb. 2013
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 8820

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 28 Juli 2014

Afstudeerstage in Maleisië - Kulim

03 September 2013 - 16 Januari 2014

Studeren in het buitenland - Gangnam Style

26 Januari 2013 - 29 Juni 2013

London baby!

Landen bezocht: