Meer Seoel en Mokpo - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Ruben Dimmendaal - WaarBenJij.nu Meer Seoel en Mokpo - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Ruben Dimmendaal - WaarBenJij.nu

Meer Seoel en Mokpo

Door: Ruben

Blijf op de hoogte en volg Ruben

09 Oktober 2013 | Zuid-Korea, Seoel

De mid terms komen eraan, dus dat betekent studeren over een weekje, maar tot die tijd kan ik nog rustig genieten van Seoul.

Na mijn tripje in september is er weer een boel gebeurd. Door de weeks is het vooral naar colleges gaan en een beetje Seoul zien, en ik heb ook al wat langere weekenden gehad, waar ik over zal vertellen.

2 weken geleden gingen we met de hele groep op een field trip. Dit was erg vroeg, we moesten zo rond 6 uur in de ochtend opstaan. Hier gingen we naar het Korean Traditional Folk Village, waar we gingen pottenbakken. Hier kregen we nog instructies voor, en als het resultaat binnen is zal ik het zeker laten zien. Hierna hadden we nog wat tijd om wat dingen te zien in het dorpje, dat nog wel behoorlijk groot was. Daarna gingen we naar het National Museum of Korea, waar we anderhalf uur hebben rondgestruind. Maar omdat iedereen behoorlijk moe en daardoor een beetje ongeïnteresseerd was ging dit wat moeilijker. Toen we thuiskwamen, moesten we gelijk door, want een van de studenten van onze groep kon draaien in een bar waar ze tot 12 uur gratis drankjes serveerden. Dit was me het dagje wel.

Dat weekend heb ik weer eens gevoetbald. Op de zondag om 11 uur ongeveer. We hadden een mooi veld ergens in een wijk, en deden we de Koreanen tegen de buitenlanders. Dit was erg mooi, ook heb ik zelfs 3 keer gescoord als targetman.

Die week had ik ook nog een feestje in een club in GANGNAM. En dat was een behoorlijk vet feestje. We hadden gratis entree omdat we studenten waren van de universiteit, en dat was maar goed ook want die prijzen waren absurd. 10000 won voor een biertje, en dat is ongeveer 7 euro. Gelukkig heb ik daar maar 1 drankje gehad.

De dag erna ben ik naar Itaewon geweest met mijn roommate, en daar heb ik eindelijk wat kleren in mijn maat kunnen kopen. En schoenen hebben ze daar tot maat 53, dus daar kom ik nog wel een keer terug om wat te kopen.

Op de vrijdag na mijn colleges moest ik toch wel behoorlijk opschieten, want ik moest een samenvatting maken om wat te leren in het weekend. Dat weekend was ik helemaal in het meest zuidwestelijke puntje van Zuid Korea, om de Grand Prix te bekijken.

Dit was een fantastisch weekend. We gingen er weer vroeg uit op de zaterdagmorgen (half 6) en met de bus ernaartoe. Maar dit was wel 5 uur lang, dus ik probeerde een beetje te slapen. Eenmaal aangekomen waren we op tijd voor de kwalificatieraces. Mooi hoor al dat harde geluid van die beesten.

Daarna gingen we naar de stad, Mokpo, waar we wat vrije tijd hadden.Hier hebben we gegeten en wat karoake gedaan. Hierna gingen we naar het motel. We moesten wel op de grond slapen en vroeg eruit gaan, maar het was zeker wel te doen!

Op de zondag de race, heb ik ook nog de Nederlander in actie gezien. Hij werd wel 15e (begon als 20e) en een Duitser (vettel) werd eerste. Hierna gingen we terug naar Seoul, waar ik in de bus geleerd heb. De volgende dag had ik namelijk een tentamen. En de aankomende weken komen er alleen nog maar meer aan. Deze week is het rustig, omdat ik 3 dagen vrij heb. Ik heb tot nu toe niet al te veel gedaan (omdat ik nog steeds een beetje slaaptekort heb) maar dit komt zeker goed. Ik houd jullie op de hoogte!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Ruben

Student van Saxion Hogeschool Enschede. Het afgelopen anderhalf jaar heb ik in Engeland, Zuid Korea en Maleisië gewoond waarin ik zowel mijn stage, afstudeerstage en mijn minor in het buitenland heb afgerond.

Actief sinds 07 Feb. 2013
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 8812

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 28 Juli 2014

Afstudeerstage in Maleisië - Kulim

03 September 2013 - 16 Januari 2014

Studeren in het buitenland - Gangnam Style

26 Januari 2013 - 29 Juni 2013

London baby!

Landen bezocht: