Hectische slotfase - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Ruben Dimmendaal - WaarBenJij.nu Hectische slotfase - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Ruben Dimmendaal - WaarBenJij.nu

Hectische slotfase

Door: Ruben

Blijf op de hoogte en volg Ruben

02 Januari 2014 | Zuid-Korea, Seoel

Allereerst, nogmaals een gelukkig nieuwjaar gewenst. Ik ben het zeker goed ingegaan in Seoul, met het nodige gefeest en gedoe! Helaas was er niet zoveel vuurwerk, en dat was wel een beetje jammer.

Gelukkig ben ik nu wel klaar met alles, en heb ik sinds de 22e al vakantie. De 2 weken ervoor was ik zo`n beetje fulltime aan het studeren. Gelukkig is die tijd nu voorbij, en kan ik mooi terugblikken op het afgelopen semester. Was zeker een mooie tijd, en nu nog ongeveer een maandje doorbrengen in Oost-Azie. Nadat ik mezelf heb uitgeschreven uit het dormitory heb ik een tijdje doorgebracht in het centrum van Seoel. Nog steeds elke dag terug naar onze universiteitscampus en wijk, om daar te drinken met onze overgebleven groep. Hiermee heb ik ook kerstmis gevierd. We hebben een huisje gehuurd een uur buiten Seoel, en daar o.a. gebbq`t, veel gedronken (het was ook niet voor niks een Kerst MT of Membership Training) en nog gedobbeld om kadotjes enzo. Was een mooie dag, en die dag erna ook behoorlijk brak.

De dag voor de DMZ toer heb ik zelfs voor het eerst sinds tijden een keer geschaatst! Zag er alleen niet echt natuurlijk en uit eigenlijk wel klungelig.
Die dag erna ben ik dus naar de gedemilitariseerde grens geweest tussen Noord en Zuid. Dit was nogal wat. Eerst kregen we een presentatie over het verleden van Noord en Zuid Korea, waar wel uit bleek in wat voor een misere het leeuwendeel van Noord Korea leeft. Daarna hebben we langs de grens gereden die door een rivier gescheiden was. Was wel apart om te zien, omdat het dan toch wel dicht bij is. Later gingen we echt naar de JSA, de joint security area, waar we na 3 checkpoints pas een paar foto`s mochten maken. En dit mocht ook alleen maar naar het noorden gericht toe worden gemaakt. Ontzettend stil en serieus was het er. Ook gingen we langs de brug zonder terugkeer. Noord en Zuid Koreanen die deze brug overgingen waren voor altijd in dat land gebleven. Helaas heb ik van deze dingen nog niet veel foto`s kunnen uploaden, omdat ik die niet op mijn laptop uploaden kan. Dit doe ik wel als ik definitief terugben uit Seoel, zo rond 20 Januari. Nu ga ik nog even verder met van alles en nog wat in Japan en Zuid Korea, tot later!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Ruben

Student van Saxion Hogeschool Enschede. Het afgelopen anderhalf jaar heb ik in Engeland, Zuid Korea en Maleisië gewoond waarin ik zowel mijn stage, afstudeerstage en mijn minor in het buitenland heb afgerond.

Actief sinds 07 Feb. 2013
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 8753

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 28 Juli 2014

Afstudeerstage in Maleisië - Kulim

03 September 2013 - 16 Januari 2014

Studeren in het buitenland - Gangnam Style

26 Januari 2013 - 29 Juni 2013

London baby!

Landen bezocht: